verkoop, montage en aansluitingen van keukens en badmeubelen

Bosch

 Robert Bosch begon in 1886 in een kleine werkplaats in Stuttgart met het uitvinden en maken van slimme, vernieuwende apparaten. Hij kon op dat ­moment niet weten dat zijn naam zou uitgroeien tot een wereldwijd bekend merk. Misschien had hij er wel een vermoeden van dat zijn naam verbonden zou blijven met begrippen als vernieuwing, kwaliteit en verantwoordelijkheid. Want vanaf het eerste begin had Robert Bosch een heldere en consequente visie op de betekenis die zijn bedrijf zou moeten hebben voor mensen.

 “Ik verlies liever geld dan vertrouwen” was zijn lijfspreuk. “De integriteit van mijn beloften en het geloof in de waarde van mijn producten en mijn woord is veel belangrijker dan een vergankelijke winst”. Dankzij deze instelling kreeg Robert Bosch voet aan de grond op de internationale markten. Na de introductie van de eerste elektrische koelkast in 1933, ging de bekende bolle Bosch koelkast in 1952 in massaproductie. In de jaren ’60 werden de gasfornuizen in productie genomen, gevolgd door de keukenmachines, stofzuigers en later de wasmachines en -drogers. De gewone burger kon nu ook genieten van het gemak van de huishoudinnovaties van Bosch.

 

In 125 jaar tijd is er veel veranderd, maar de meeste uitgangspunten van Robert Bosch staan nog recht overeind. De inspanningen van Bosch zijn er nog altijd op gericht om het leven van mensen aangenamer en makkelijker te maken en een positieve bijdrage te leveren aan de kwaliteit van onze leefomgeving. In de afgelopen decennia stond Bosch aan de basis van talloze innovaties die het huishouden schoner en energie­zuiniger hebben gemaakt. “Wie ophoudt zichzelf te verbeteren, is al opgehouden met goed zijn,” zei Robert Bosch.

Vandaag de dag is Bosch uitgegroeid tot een wereldwijd toonaangevende fabrikant die staat voor kwaliteit en duurzaamheid in de domeinen automobieltechnologie, industriële technologie, consumentenproducten en bouwtechnologie. Met de lange termijn in het achterhoofd investeert Bosch in veelbelovende, toekomstgerichte markten zoals groene technologie, hernieuwbare energie en elektrische mobiliteit.

afbeelding
afbeelding